Czy woda może być kwaśna?

CZY WODA MOŻE BYĆ KWAŚNA? Wprowadzenie w zagadnienie kwasowości i/lub zasadowości roztworów

Prowadząca: dr Małgorzata Kucharska
Czas: 45 min (istnieje możliwość wydłużenia zajęć do 75 min i oznaczenia oby parametrów, tzn. zarówno kwasowości, jak i zasadowości roztworu)

Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z metodą oznaczania kwasowości i/lub zasadowości wody – jako jednego z podstawowych parametrów w analizie jakości wody. Uczniowie będą mieli okazję samodzielnie oznaczyć w badanej próbce wody kwasowość lub zasadowość (lub oba wskaźniki w wariancie 75 min).

Na zajęciach laboratoryjnych uczniowie nauczą się:

  • Czym jest kwasowość i zasadowość wody i co ją powoduje.
  • Jak oznacza się w laboratorium oba te parametry.
  • Zapoznają się z podstawowym szkłem laboratoryjnym (zlewka, kolba stożkowa, pipeta szklana, biureta)
  • Zapoznają się z metodą miareczkowania i wykonają samodzielnie takie miareczkowanie wobec wskaźników alkacymetrycznych.
  • Wykonywać obliczenia chemiczne w oparciu o uzyskane wyniki.
Zmiana rozmiaru fontu